Höj ditt tryck till skyarna

En bild säger mer än tusen ord, heter det och det gör även ett tryck. Beroende på vart ditt tryck placeras och hur står yta det markerar, så kan man få in olika mycket information i det. På en stor badhandduk är det ingen större konst att slänga in både bilder och text men på en relativt liten vattenflaska som dessutom är rund i de flesta fall, så måste man i regel tänka till lite extra. Många föredrar också en enkel vattenflaska med en snygg bottenfärg och ett tryck som är både utmärkande och snyggt.

Det är nu du behöver tänka till vad du vill sätta i trycket och hur text, font och placering bör vara. Många lägger den största vikten vid loggan som ska vara det parti som syns allra mest. Detta av naturliga orsaker då logotypen är den del som symboliserar ditt företag och det är ju det som är det väsentliga inom profilreklam. Ett tips är att få med det viktigaste som gör att folk inte behöver leta med ljus och lykta efter ditt företag på nätet. Genom att effektivt klämma in webbadress, logga och telefonnummer, alternativt ett mejl, så kan du med gott samvete säga att hälften är vunnet.

Se också till att få till en lagom stor tryckyta, utan att för den sakens skull uppta hela flaskan. Det är bra om trycket syns från alla vinklar så att göra ett större tryck men istället lägga det på längden på båda sidorna om flaskan, brukar vara det som rekommenderas mest. På så vis syns informationen från alla håll och din logga blir större och mer synlig och läslig, även på längre håll. Se till att dina färger är kompatibla med varandra och att den ena inte tar för stor fokus från den andra. Det är loggan som ska sticka ut och inte basfärgen.